İçerik yayınlarken dikkat edilmesi gereken noktaları özetleyen bir “İçerik Analizi ve Denetim Listesi” yayıncıların işini kolaylaştıracaktır.
Bir içeriğin blog ya da web sitesi üzerinden yayınlanması içerik üretimi kadar önemli bir süreçtir. İçeriğin yeterince etkileşim alması, ilgili kişilere ulaşması, paylaşılması için içeriğin yayınlanmasında bazı noktalara dikkat edilmesi gerekir. Hazırladığınız içerikleri yayınlamadan önce tekrar tekrar okusanız ve bir hata yapıp yapmadığınızı, gözden bir şey kaçırıp kaçırmadığınızı görmeye çalışsanız da; bir içerik analizi ve denetim listesi, nelere dikkat etmeniz gerektiğini adım adım göstererek daha kısa süre içerisinde ve doğru bir şekilde içerik yayınlamanıza yardımcı olacaktır.
Sizin için hazırladığımız içerik analizi ve denetim listesi ile içeriklerinizi gözden bir şey kaçırmış olma kaygısı olmadan en doğru ve kusursuz şekilde yayınlayabilirsiniz.
İçerik
Başlık etkili mi?
Hedef kitlenizin dikkatini çekecek bir başlık, içeriğin tıklanması için en önemli adımlardan biridir. İçeriğinizi yayınlamadan önce başlığın konu ile ilgili ve dikkat çekici olup olmadığına dikkat etmeniz gerekir. Ayrıca Google aramalarında aranabilecek bir başlık olması, anahtar kelimelerin kullanılması da önemlidir. Anahtar kelimeleri etkili bir şekilde kullanmak için Keywordtool aracı işinize yarayabilir.
İçerik belli başlı temel bilgiler içeriyor mu?
Okuyucuların bir içeriğe ayırdıkları zamanın vakit kaybı olduğunu düşünmemeleri için o içeriğin bir fayda sağlıyor olması gerekir. İçeriklerin odaklanılan konuda bilgi verici ve faydalı olmasına dikkat edilmesi bu nedenle çok önemlidir.
Aşağıdaki soruları kendinize sorarak içeriğin bilgi verip vermediğini ölçebilirsiniz:
- Bu içeriği neden yazdım?
- Okuyan kişi bu içerikten ne öğrenebilir?
- Anlatmak istediğim asıl konu ne ve açık mı?
- Açıklayıcı örnekler ve referanslarla açıkladığım konuyu kanıtlıyor muyum?
İçeriğin eylem çağrısı ne?
Sorulacak soru: “Okuyucuların ne yapmasını istiyorum?”
Okuyucuların okumasını ya da yorum bırakmalarını sağlayacak bir içerik oluşturmak önemlidir. İçeriğin aksiyon alması, okuyucuyu harekete geçirmesi için gereken adımlar üzerinde düşünmek gerekir.
İçerik faydalı mı?
İçeriğin stratejik hedefleri karşılaması, hatta bundan daha da önemlisi hedef kitle için faydalı olması gerekir. Bu nedenle içeriği oluştururken, hedef kitle için faydalı olup olmadığı sorusu sorulmalıdır.
İçerik hatasız mı?
İçerik metninde yer alan bir ya da iki harf hatası bile okuyucuların ilgisini kaybetmesine ve güvenilirliğin sarsılmasına neden olabilir. Bu nedenle dil bilgisi, yazım ve noktalama işareti hataları olmaması için en az iki kez kontrol etmek, hatasız bir içerik yayını için çok önemlidir.
Biçim
İçerik görsel olarak çekici mi?
İçeriğin online olarak farklı cihazlarda görüntülenmesi ve okunmasının kolay olması önemlidir. Görsel olarak çekici olmayan bir içerik okuyucuyu kaçırabilir. Bu nedenle yayınlamadan önce içeriğin görselliğine bakmak; hatta gerekiyorsa madde imleri, alıntı çizgileri, numaralanmış listeler ve bölümler üzerinde iyi bir görünüm elde edene kadar uğraşmak gerekir.
İçerik alt başlıklarla bölümlere ayrılmış mı?
Bir içerik içinde farklı konulardan bahsediliyorsa ya da genelden özele giden bir içerik yayınlanacaksa, bir ana başlığın altında alt başlıklarla konunun bölümlenmesi yazının daha iyi görünmesini sağlar ve okuyucuların okumasını kolaylaştırır. Okuyucular böylece metin içinde aradıkları belirli bilgilere de daha kolay ulaşabilirler.
İçeriğe görsel eklendi mi?
İçerikte yer alan görseller, fotoğraflar ve grafikler okuyucunun ilgisini çekmek için çok önemlidir. Görseller, içeriği sadece metinden ibaret olmaktan çıkarır ve daha canlı bir hale getirir. Bu görseller için bir tasarımcı ile çalışılabilir ya da Wikimedia Commons ve Unsplash gibi ücretsiz stok görsel sitelerinden faydalanılabilir.
Optimizasyon
Görseller optimize edildi mi?
Online aramalarda arama motorlarının görsellerinizi ve içeriğinizi görüntüleyebilmesi, indeksleyebilmesi için görsellerin optimize edilmesi gerekir. Bunun için görselleri okuyucuların arama motorlarında araması muhtemel anahtar kelimeleri, Türkçe karakter kullanmadan ve kelimelerin arasına “-“ koyarak isimlendirmeniz gerekir. Görselleri yükledikten sonra ise görseli tanımlamak için aradaki – işaretini kaldırarak Türkçe karakterlerle yeniden isimlendirmeniz önemlidir. Örneğin, görseli yüklemeden isimlendirirken “dijital-pazarlama-kampanyalari” demişseniz yükledikten sonra “dijital pazarlama kampanyaları” şeklinde tanımlamanız gerekir.
İç ve dış bağlantılar eklendi mi?
İçerikte yer alan iç bağlantılar okuyucuları bulundukları sayfadan site içindeki ilgili bir sayfaya yönlendiren bağlantılardır. Dış bağlantılar ise bulundukları siteden başka bir siteye yönlendirir. Özellikle başka bir siteden alıntı yapılmışsa ya da başka bir yazarın metni paylaşılmışsa link verilmesi gerekir. Böylece hem intihal yapılmamış hem de okuyucuların konu ile ilgili daha fazla bilgi sahibi olması için başka kaynaklar da kullanılmış olur.
Kategoriler ve etiketler düzenlendi mi?
Sitenin alt yapısına bağlı olarak içeriğin nerede, hangi kategoride ve hangi etiketlerle yayınlanacağının belirlenmesi gerekir. Sitenin arama motoru optimizasyonu ve sınıflandırma sistemini izleyerek kategori ve etiketlerin doğru bir şekilde düzenlendiğinden emin olun.
Meta açıklama tamamlandı mı?
Meta açıklama veya tanım (meta description) Google arama sonuçlarında başlığın hemen altında yer alan ve başlığın içeriği ile ilgili okuyucunun siteye tıklamadan kısa bilgi almasını sağlayan kısımdır. Meta açıklamanın; içeriğin ne anlatmak istediğini aktarması, okuyucunun tıklaması için çok önemlidir. Başlık ve meta tanımın Google arama sonuçlarında en iyi şekilde yer alması için başlığın en fazla 55, meta tanımın ise 156 karakterin üstünde olmaması gerekir.
İçerik URL’si uygun mu?
CMS sistemleri genellikle otomatik olarak URL’yi oluşturur. Ancak her zaman URL’nin istediğiniz gibi olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir. Eğer başlığı değiştirmeye karar vermişseniz URL’yi de mutlaka değiştirmelisiniz. Elbette başlık gibi, URL’ler de anahtar kelime içermelidir.
Son Adımlar
İçeriğin ön izlemesi ile genel olarak nasıl göründüğüne bakıldı mı?
İçerik yayınlanmadan önce mutlaka ön izleme ile nasıl göründüğüne bakılması gerekir. Böylece okuyucunun içeriğe tıkladığı zaman tam olarak ne ile karşılaşacağını görmüş olursunuz.
İçeriğin yayın tarihi belirlendi mi?
İçeriğin yayınlanmasını istediğiniz tam tarih ve saati belirleyerek; istediğiniz gün ve saatlerde yayınlayabilirsiniz. Akşam geç saat bitmiş bir yazı ertesi gün belirlenmiş bir saatte otomatik olarak yayına alınacaktır. Böylece okuyucuları daha iyi yakalayabilirsiniz.
İçerik için bir tanıtım planı var mı?
İçerik yayınlandıktan sonra, daha fazla kişiye ulaşması ve etkileşim alması için bir tanıtım planınız olsun. Temel tanıtım için sosyal medyada yayınlayın, daha fazla kitleye ulaşmasını hedefliyorsanız, Facebook’da gönderiyi öne çıkarma opsiyonu ve alternatif olarak Adwords reklamlarını kullanabilirsiniz.
Yazdığınız metinleri yayınlamadan önce; sizin için hazırladığımız içerik analizi ve denetim listesine göz atmanız, içeriklerinizi yayınlarken kolaylık sağlar. Bu liste ile, her içerik hazırladığınızda birşey unutup unutmadığınızı sorgulamanıza gerek kalmayacak.
0 yorum