Twitter’da karmaşık stratejiler yerine birkaç basit taktik kullanarak web sitesi trafiğinizi artırabilirsiniz.
Markaların tüketicilerle daha hızlı ve etkili bir şekilde etkileşime girmek amacıyla kullandığı Twitter’da birkaç basit taktik kullanarak doğru hedef kitleye ulaşabilir ve web sitenize önemli ölçüde trafik sağlayabilirsiniz.
Twitter üzerinden web sitesi trafiği artırma konusu araştırıldığında, uzmanların bu platformdan maksimum düzeyde faydalanmak için birçok önerisine ulaşılabiliyor. Ancak blog yazarlarına bakıldığında, bloglarına trafik sağlamak için daha farklı stratejiler izlediklerini görüyoruz. Blog yazarlarının bu davranışları, Twitter pazarlamasında oldukça sık kullandığımız 2 popüler miti ortadan kaldırıyor;
- İlgili kişileri takip etmek: Birçok popüler blog yazarına bakıldığında takipçilerinin çok fazla olmasına rağmen çok az kişiyi takip ettikleri görülüyor. Takip edenleri takip etmenin ya da takip edilenlerin takip edeceği tezinin işe yaramaması nedeniyle blog yazarları işleri ile ilgili bile olsa herkesi takip etmiyor.
- Twitter takipçi sayısını artırmak: Basit bir araştırma ile çok fazla takipçiye sahip olmanın da çok etkili olmadığı gözlemlenebilir. Örneğin; FollowerWonk Twitter analiz aracı ile “Sosyal Medya Uzmanı” başlığını aratın, karşınıza takipçi sayısına göre sıralanmış bir liste çıkacaktır. Bu listede yer alan kişilerden Bit.ly linki ile paylaşım yapanların kaç kişiye ulaştığını linkin sonuna + işareti ekleyerek görebilirsiniz.Yapılan bu araştırmalar takipçi sayısının web sitesi trafiğine çok fazla fayda sağlamadığını gösteriyor.
Twitter pazarlaması ile web sitesi trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz taktikleri ise şu şekilde sıralayabiliriz:
1. Hızla yayılacak içerikler yazmak
Şunu anlamak önemlidir; içerikler kullanıcı tarafından değil, takipçileri ve başka kullanıcılar tarafından paylaşıldığında web sitesi trafiği artar.
İlgi çekici içerikler viral bir döngüyle yayılır:
• İlk okuyucular onları kendi takipçileri için tweetlerler;
• İlk okuyucuların takipçileri de kendi takipçileri için tweetlerler;
• İlk okuyucunun takipçilerinin takipçileri… şeklinde devam eden bir akıştan bahsedilebilir.
• İlk okuyucuların takipçileri de kendi takipçileri için tweetlerler;
• İlk okuyucunun takipçilerinin takipçileri… şeklinde devam eden bir akıştan bahsedilebilir.
Önemli olan hızla yayılabilecek bir içerik yazmaktır. Bunun için birçok strateji kullanılabilir. Aynı şekilde etkileşim sağlayan bir kullanıcının yaptığına benzer işler çıkarmak bu konuda başlangıç olabilir.
Belirlediğiniz anahtar kelimeleri sosyal medyada paylaşım sayısına göre sıralayan Buzzsumo aracından faydalanarak sosyal medyada hangi konuların viral olarak yayıldığını görebilir ve bu metinlerden ilham alabilirsiniz. Ayrıca metinler için özel görseller araştırmaya ve oluşturmaya zaman ayırmanız da gerekmektedir.
2. “Tweetlenebilir alıntılar” oluşturmak
Ünlü kişilerden yapılan zekice alıntılar herkesin hoşuna gider. Bir alıntıyla birlikte kullanılan sade bir imaj, eğer metin içerikleriyle ilişkili ise metnin tweetlenme sayısı da artacaktır.
Tweetlenebilir alıntılar bulmak için ücretsiz bir hizmet olan ClickToTweet ve aynı isimdeki WordPress eklentisi kullanılabilir.
3. Etkili kullanıcılarla iletişim kurmak
İçeriğin yayılması için takipçi kitlesi çok olan birkaç kişinin içeriği paylaşmasını sağlamak etkili bir yöntemdir. Bu aşamada nüfuz sahibi kişilere önerilerinin olup olmadığı sorulabilir, onların içeriklerine link verilebilir ya da onların ürünleri kullanılıp, bu deneyim paylaşılabilir.
Twitter ile web sitesi trafiğinizi artırmak için paylaşılmaya değer bir içerik hazırlamanız, çok fazla takipçiye ulaşmaya çalışmaktan daha etkili bir yöntemdir.
Elbette trafik artırmak için Twitter ve diğer sosyal medya platformlarından önce web sitenizi değerlendirmeniz gerekir.
0 yorum