23 Aralık 2015 Çarşamba

Blog Trafiği Rekabet Analizi İle Nasıl Artırılır?

Rekabet analizi yöntem ve araçlarından faydalanarak blog trafiği ve etkileşimini artırmak mümkündür.
Yeni bir blog içeriği fikri bulmak zaman zaman zor olabiliyor. Böyle durumlarda rakip blogların en ilgi çeken içeriklerinin hangileri olduğu incelenebilir ve elde edilen sonuçlar blog yazarlarına içerik fikirleri konusunda yardımcı olabilir.
Rakip bloglarda yayınlanan içerikleri analiz etmek için ise aşağıda sıraladığımız yöntemleri ve önerdiğimiz birkaç faydalı aracı kullanabilirsiniz.

1) Rakiplerin en çok hangi içerikleri paylaşılmış?
Rakip blogda yer alan ve çok paylaşım almış içerikler önemli bir kaynaktır. Rakiplerin hangi içeriklerinin daha çok paylaşım aldığını öğrenmek için Buzzsumo aracını kullanabilirsiniz. Buzzsumo’da rakiplerinizin web adreslerini aratabilir ve blog içeriklerinin sosyal medyada en çok paylaşım alandan en aza doğru sıralamalarına erişebilirsiniz. Böylece rakiplerin hangi konularda içerikler yayınladığı ve etkileşim oranları incelendikten sonra benzer konularda özgün ve yaratıcı içerikler oluşturabilirsiniz.
Buzzsumo’nun kullanıcılara sağladığı avantajlardan biri de “View Sharers” butonu ile içerikleri kimlerin paylaştığının görüntülenebilmesidir. Bu sayede blog yazarı içeriği hazırlarken kime ve nasıl seslenebileceği üzerinde düşünme fırsatına da sahip olacaktır.
Son olarak belirtmeliyiz ki; sosyal medya, blog içeriklerinin etkileşim alması ve daha çok kişiye ulaşması için önemli bir yöntemdir. İyi içerikler iyi bir sosyal medya stratejisiyle paylaşıldığında beklenen etkiyi gösterebilir.
buzzsumo rakip analizi

2) Anahtar kelime analizi
Rakiplerin en çok kullandığı anahtar kelimelere bakılarak her zaman yeni içerik fikirleri bulmak ve rakiplerin en çok hangi konularda içerik yazdığını öğrenmek mümkündür. Bunun en kolay yoluSEMRush gibi bir araç kullanmaktır. SEMRush ile rakiplerin ismini analiz ederek web sitelerine trafik çekmelerini sağlayan ve en çok kullanılan 10 anahtar kelimeye ulaşabilirsiniz.
SEMRush ile elde edilen anahtar kelimeler Google Keyword Planner‘da araştırılarak daha fazla veri elde edilebilir. Konular ile ilgili hali hazırda paylaşılmış içerikler varsa, bu içerikler tekrar gözden geçirilip anahtar kelimeler kullanılarak optimize edilebilir.
Rakiplerin arama sonuçlarında nerede olduklarını görmeyi ve sıralamalarda üst sıralarda yer almalarını sağlayan anahtar kelimeler ile diğer verilerden faydalanarak, hedef kitlenin ilgisini çekecek içerikler hazırlamak kolaylaşacaktır.
rakip analizi araçları

3) En üst sırada yer alan içeriği bulun.
Inbound pazarlama ve SEO yazılım hizmeti sağlayan Moz, milyonlarca web sitesini ve web sayfasını kendi patentli yazılımları ile sıralayan bir araçtır. Her web sitesinin alan adı otoritesi (Domain Authority) ve sayfa otoritesini (Page Authority) ölçer ve her birini 100 üzerinden puanlar. Domain Authority’si yüksek olan web sitesinin etkili olduğu kabul edilir. Page Authority ise web sitesindeki bireysel sayfaları sıralar.
Moz’un Open Site Explorer aracını kullanarak web sitelerini inceleyebilir ve sıralı sayfa listelerine ulaşarak en iyi sonuçları alan web sayfalarını görebilirsiniz.
Open Site Explorer aracını kullanmak için Moz aboneliği gerekmektedir. Abone olmak istemezseniz ücretsiz olarak benzer sonuçlara ulaşmak için Moz Toolbar aracını indirebilirsiniz. Moz Toolbar, web sitelerinde hangi sayfaların Google tarafından index’lendiğini bulmak için kullanılan Google Site Command ile birlikte tüm sayfaların Domain Authority ve Page Authority sonuçlarına ulaşılmasını sağlar. Web siteleri bu yöntemle analiz edildiğinde Google aramalarındaki en iyi sonuçlara ulaşılabilir.
moz web sitesi analizi

4) İçeriklerle ilgili sohbetleri takip edin.
Brand24; bloglar, web siteleri, sosyal medya, görsel siteleri ve forumlardaki yorumları izlemek ve analiz etmek için kullanılabilecek bir izleme aracıdır. Ayrıca belli kanallarda odaklanmak için sayfanın üst kısmında yer alan filtreler kullanılarak okuyucu görüşleri filtrelenebilir.
Brand24 kullanarak hangi etkili kişilerin, rakiplerin hangi içeriklerini sosyal medyada paylaştığı ve hangi web sitelerinde rakiplerin içeriğinden bahsedildiğini öğrenebilirsiniz. Düzenli olarak takip edilen sohbetler için alarmlar kurabilir, böylece etkili kişilerle iletişime geçerek ve faydalı platformları belirleyerek bu platformlarda daha etkili olabilirsiniz.
web sitelerinin rakip analizi

5) En iyi backlink’leri keşfedin.
İlişkili ve etkili sitelerden backlink verilmesi arama motoru konumlandırması için hala iyi bir yöntem. Rakiplerin içeriklerine hangi sitelerin link verdiğini, hangi linklerin en önemli katkıyı sağladığını analiz etmek, blog trafiğini artırmak için önemli fırsatlar sunacaktır. Rakipler, anahtar kelimeler aratıldığında aramalarda üst sıralarda çıkıyorsa; arama sonuçlarında yer alan etkili ve kaliteli web sitelerinin rakip web sitesinin içeriklerine link verme ihtimali yüksek demektir.
SEMRush ile elde edilen sonuçları Ahrefs ile kullandığınızda daha yararlı veriler elde edebilirsiniz. Ahrefs de SEMRush gibi patentli bir sıralama sistemi kullanarak, alan adlarını 0 ve 100 arasında sıralayan bir araçtır. Ücretsiz Ahrefs hesabı kullanarak SEMRush ile elde edilen URL’leri analiz edebilir, bu analiz ile hangi sitelerin bu URL’lere link verdiğini görebilirsiniz. Rakiplerin içeriklerine link veren web siteleri ile iletişime geçerek, blogunuzun içeriklerine link vermelerini isteyebilirsiniz.
web siteleri rakip analizi

Sonuç
Rakip web siteleri, bloglar ya da sosyal medya kanalları analiz edilerek blog trafiğini artırmak mümkündür. Rakip analizi ile rakiplerin hangi içeriklerinin en çok etkileşim aldığı öğrenilebilir, ilgi çeken içeriklerden faydalanarak yaratıcı ve özgün içerikler oluşturulabilir. Yukarıda bahsedilen Buzzsumo ve SEMRush gibi araçlar rakip analizini kolaylaştıracaktır.
Disqus Yorumları Yükle

0 yorum