Sosyal medya yöneticileri kontrol listeleri ile günlük, haftalık ve aylık işlerini organize ederek, iş süreçlerini verimli hale getirebilir.
Büyük, küçük, kurumsal ya da kişisel birçok marka hedef kitlelerine ulaşmak için artık sosyal medyaya büyük önem veriyor. Bu nedenle sosyal medya yöneticilerinin günlük içerik paylaşma ve raporlama işlerinin yanı sıra birçok yaratıcı ve yenilikçi fikir üretme süreçlerini de yürütmesi gerekiyor.
Sosyal medya yönetiminde marka için etkili yöntemler kullanmanız ve kendinize ait bir kontrol listesi oluşturmanız, çalışmalarınızın verimli olması açısından fayda sağlayacaktır. Günlük, haftalık ve aylık olarak takip edeceğiniz kontrol listeleri ile tüm işlerini bir araya toplayabilir ve dikkat edilmesi gereken her şey için enerji ve zamanınızı doğru yönetebilirsiniz.
Sosyal medya yöneticileri için hazırladığımız örnek kontrol listesi ile unutacağınız ya da hata yapacağınız konuları da minimuma indirebilirsiniz.
Günlük Kontrol Listesi
1. Sosyal kanallardaki mesaj ve yorumların takip edilmesi, yanıtlanması
Markanızın takipçi ve fanlarının sosyal medya paylaşımlarına yaptıkları yorumları ve gönderdiği mesajları her sabah kontrol edin ve yanıtlayın. Eğer yanıtlar için onay almanız gerekiyorsa, bunu bir an önce yapın. Gerekmiyorsa da sade ve anlaşılır cümlelerle yanıt verin. Daha önceden olası soru ve yorumlar için hazırladığınız belirli yanıtlar size yardımcı olabilir.
2. Bir önceki günün paylaşımlarının etkisinin değerlendirilmesi
Önceki günün paylaşımlarına gelen yorum ve etkileşime göz atın. Aylık değerlendirme için bu bilgileri bir kenarda tutun. Bu değerlendirme ayrıca metin yazarken ve yaratıcı içerik üretirken size yardımcı olacaktır.
3. Planlanan paylaşımların ilişkisinin değerlendirilmesi
Daha önceden planlanmış paylaşımlarınız var mı? Örneğin hava koşulları hakkında bir post planladıysanız hava durumunu kontrol edin. Planlamanızdaki herhangi bir şey o anki durum ile tamamen alakasız olabilir.
Ayrıca gündemde olan bir konu ile ilgili paylaşım yapmak isteyebilirsiniz. Örneğin o gün gerçekleşen bir futbol maçının sonucu takipçilerinizin ilgisini çekecek bir içerik olabilir.
4. Rakiplerin izlenmesi ve not alınması
Rakiplerinizin sosyal medya paylaşımlarına bir göz atmak, yaratıcı fikir üretme ve gerçek zamanlı paylaşım yapma konusunda size yardımcı olabilir. Gerçek zamanlı pazarlama için kullanılabilecek önemli bir olay varsa, bunu tespit ederek günlük içeriklerinize ekleyebilirsiniz.
5. Planlanan paylaşımların kontrol edilmesi
Hata yapmak insanın doğasında vardır. Paylaşacağınız içeriklerde bazen yazım yanlışı, bazen zamanlama hatası yapabilirsiniz. Belirli bir program doğrultusunda yapacağınız, özellikle de bazı araçlarla planlarak otomatik paylaşılacak içerikleri en az iki kez kontrol ettiğinizden emin olun.
Haftalık Kontrol Listesi
1. Bir önceki haftanın paylaşımlarının etkisinin değerlendirilmesi
Bir önceki hafta neler paylaştığınıza ve nasıl etkileşim aldığınıza bir göz atın. Böylece geliştirilmesi gereken konuları da görebilirsiniz. Doğru ya da yanlışları değerlendirerek, paylaşımlarınızı bu doğrultuda elden geçirin.
2. Analizlerin değerlendirilmesi
Stratejik hedeflerinize ayak uydurarak ilerlediğinizden emin olmak için KPI’lara bir göz atın. Bir konuda eksik kalmışsanız, stratejinizi yeniden değerlendirin ve değiştirin.
Eğer bir kampanya sürecindeyseniz analizleri daha sık değerlendirmenizi öneririz.
3. Haftalık konu ve görevlerin ekip ile birlikte değerlendirilmesi
Bir sosyal medya ajansında çalışıyorsanız, marka ile ilgili ekip ve marka tarafındaki yöneticiler ile gelecek haftanın planlamasını değerlendirin. Marka tarafında çalışıyorsanız, sosyal medya ve pazarlamadan sorumlu ekip ile bir araya gelin.
Haftalık konu ve görevlerin görüşülerek planlaması kolektif bir çalışma ile daha başarılı olacaktır. Ekip ile aynı odada bir araya gelmek ve fikir alışverişi yapmak, çalışmalarınızı daha dinamik hale getirir. Ayrıca iyi bir sosyal medya ekibi uyumlu hareket etmelidir.
4. Yeni gelişmeler için gündemin takip edilmesi
Büyük etkileşim beklediğiniz bir kampanya planlıyorsanız; önemli bir siyasi duyuru ya da yaklaşan popüler bir etkinlik paylaşımlarınıza gölge düşürebilir. Haftaya tüm olasılıklara hazırlanmış olarak başlayın. Başarılı olmak istiyorsanız, çevik olmalısınız.
5. Çalışanları motive etme
Çalışanları haftalık olarak başarı için motive etmek başarılı sonuçlar verir. Onlarla iletişim ve paylaşım içinde olun, unutulmaması gereken konuları hatırlatın. Motivasyon için örneğin haftalık puanlama sistemi oluşturabilir ve isteğe bağlıolarak ödül verebilirsiniz. Bu, insanları katılım sağlamaya teşvik eder. Başarıya inanan çalışanlar başarılı sonuçlar elde edecektir.
Aylık Kontrol Listesi
1. Marka için aylık sosyal medya bütçesinin belirlenmesi
Markanız ya da müşterinizin sosyal medya bütçesini aylık olarak inceleyin ve değerlendirin. Bir ay sosyal medya açısından uzun bir zamandır. Bu zamanın doğru harcandığından emin olun. Bu görevi iki veya üç aylık bir programa da taşıyabilirsiniz. Fakat zamanın uzunluğuna başlı olarak her ihtimale karşı hazır olun.
2. KPI ve strateji değerlendirmesi
Günlük ve haftalık bazda KPI’larınızı kontrol edin ve değerlendirin. Böylece hedefleriniz için doğru yolda olup olmadığınızı görebilir ve stratejinize müdahale edebilirsiniz.
3. İçerik planı ve takvimin oluşturulması
İçerik planınızı belirleyin ve içerik takviminizi doldurun. Bunun için bir şablon oluşturabilir ya da internetteki hazır şablonlardan birini indirebilirsiniz.
Bir ayda en az iki kez tüm gerekli materyalleri düzenleyerek, içeriklerinizi oluşturun. Bu, ay boyunca kullanacağınız asıl paylaşım planıdır. Bu plan üzerinde yöneticileriniz ya da marka tarafından sürekli değişiklik yapılması pratik olmayacağı gibi stratejinizden sapmanıza da sebep olur. Fakat haftalık duruma göre küçük değişikliklerle hareket edebilirsiniz.
4. Marka ya da yönetim tarafı ile görüşülmesi
Markanın pazarlama ekibi ya da ajansınızda yöneticiler ile aylık toplantı yaparak güven sağlamak önemlidir. Eğer telefon ya da email üzerinden iletişim sürdürdüğünüz bir markanız varsa, ayda bir kez bir araya gelmek, ilişkiyi kişiselleştirmek adına faydalı olur. Aynı zamanda gelecekteki eylemleriniz ve markanın yayınları hakkındaki değerlendirme de sosyal medya stratejisine katkı sağlayacaktır.
5. Ekip ile aylık hedef ve güncellemelerin görüşülmesi
Ayda bir kez, sonraki birkaç hafta içinde yapılması ve değiştirilmesi gereken konular hakkında ekibi bilgilendirmek önemlidir. Markanın sosyal medya yönetiminde yer alan tüm ekibi bir araya getirmek, olası sorunların engellenmesine yardımcı olur. Örneğin yeni bir pazarlama kampanyası başlatılacaksa, ekip bu konuda mümkün olduğu kadar erkenden bilgilendirilmelidir.
Artık kontrol listeniz hazır. Bu listeyi kendi markalarınıza ve çalışmalarınıza göre biçimlendirebilir; farklı konular ekleyebilir ya da işinize yaramayacak olanları çıkarabilirsiniz.
0 yorum