23 Aralık 2015 Çarşamba

Karşı Konulmaz Facebook Sayfası Nasıl Oluşturulur?

Sizi hedef kitleniz ve müşterilerinizle buluşturan Facebook sayfası üzerinden kuracağınız iletişim satışlarınızı, bilinirliğinizi ve itibarınızı arttırır.
18 dakikada bir 11 miyon kişi Facebook kullanıyor. Her 15 dakikada bir 7.246 yeni kullanıcı platforma katılıyor ve günde ortalama 939 milyon aktif kullanıcı platforma giriş yapıyor. Tüm bu istatistikler Facebook’un önemsenmesi gereken bir platform olduğunu ortaya koyuyor.
Küçük ya da büyük tüm şirketler, reklamcılığın klişeleşen formundan yavaş yavaş kurtuluyor ve sosyal medya platformlarında yeni müşteri arayışına çıkıyor. Yapılan son araştırmalar, dünya nüfusunun %75’inin sosyal medyada yer aldığını gösterirken Kalan %25’lik kısmın bu konuda meraklı olduğunu görüyoruz.
Geleneksel ve daha maliyetli yöntemlerle kıyaslandığında dinamik bir Facebook sayfası oluşturmak hem daha hızlı hem de çok daha ucuz. Üstelik Facebook sayfası web sitenizin uzantısı gibi bir görev üstleniyor. İyi tasarlanmış bir Facebook sayfası yalnızca nasıl gözüktüğüyle ilgili değil aynı zamanda sayfanın nasıl davrandığıyla da alakalıdır. Her daim dikkat çekici olan bir Facebook sayfası öne çıkmanıza yardımcı olur.
Aşağıdaki adımları takip ederek başarılı bir Facebook sayfasına sahip olabilirsiniz.

1. Kapak fotoğrafınızı belirleyin.
Facebook’ta kapak fotoğrafınız en önemli öğelerden biridir. Bu fotoğraf hem görsel olarak ziyaretçiletinizi etkiler hem de marka değerinizi arttırır. Bir ziyaretçiniz sayfanıza geldiğinde her şeyden önce kapak fotoğrafınızı fark eder. Kapak fotoğrafınızla ilgili şunlara dikkat etmenizi öneririz:
  • Jenerik terimler veya özel karakterlere yer vermeyin.
  • Abartılı tanımlara ve gereksiz özelliklere yer vermeyin.
  • Metnin, imajın %20′sinden fazlasını kaplamadığından emin olun.
  • Yanlış içerikle takipçilerinizi yanıltmayın.

Facebook
İmajda da görebileceğiniz gibi kapak fotoğrafının ve profil fotoğrafınızın boyutlarının 851×315 ve 180×180 piksel olması gerekiyor. Ekranda önemli bir alan kaplayan kapak fotoğrafının yüksek çözünürlükte olması da büyük önem taşıyor.
Fotoğrafı estetik açıdan ele alacak olursak dikkat edilmesi gereken üç önemli nokta var:
  1. Sol odak yerine sağ odak: Sol tarafta profil fotoğrafınız olacağı için Facebook kapak fotoğrafınızda bulunan metinlerin ya da eyleme cağrı butonlarının sağ tarafta olmasına özen gösterin.
  2. Profil fotoğrafıyla uyumlu kapak fotoğrafı: Bu iki fotoğrafı birbiriyle uyumlu hale getirecek yaratıcı yollar arayabilirsiniz.
  3. Kapak fotoğrafının altına bir paylaşım tutturun: Kapak fotoğrafınızın altına tutturacağınız önemli bir paylaşım sayfanızı daha ilgi çekici bir hale getirecektir.

2. Sekmelerinizi özelleştirin
Facebook’un son tasarımı fotoğraflar, beğeniler ve uygulamaları tam kapak fotoğrafının altına yerleştiriyor. Burada ilk sırada fotoğraflar yer alıyor ve diğer 11 sekme admin paneli aracılığıyladüzenlenebiliyor.
En önemli satış tekliflerinize burada yer vererek takipçilerinizin dikkatini çekmesini sağlayabilirsiniz. En iddialı olduğunuz sekmeleri en öne, diğerlerini geri plana atarak ziyaretçilerinizi istediğiniz özellikleri keşfetmeye yönlendirebilirsiniz.
facebook sayfası

3. Başa Tuttur, Vurgula ya da Gizle
Farenizin imlecini paylaşımınızın üzerinde gezdirdiğinizde aşağı doğru açılan bir menü göreceksiniz. Bu menüyü kullanarak en önemli paylaşımınızı sayfanızda başa tutturabilirsiniz. Böylece önemli paylaşımınız asla yeni paylaşımlarınız arasında gözden kaçmaz. Ayrıca paylaşımınıza bir yıldız koyarak vurgulayabilirsiniz.
Yapılan araştırmalar Facebook’ta 80 karakterden az içerikler %60 daha fazla etkileşim alıyor. Bu da başa tutturma ve vurgulama seçeneklerinin önemini arttırıyor.

4. Hareketlerinizi analiz edin
Facebook’ta kendi aktivitelerinizi değerlendirin. En fazla trafik getiren içeriklerinizi inceleyerek bundan sonra oluşturacağınız içerikler için kendinize belli sınırlar çizin.
Takipçilerinizin en fazla ne tür  içerikler üzerinden sizinle etkileşime girdiğini keşfetmek için mesai harcayın. Böylece Facebook’tan gerçekten işinize yarayan geri dönüşler alma şansınızı arttırabilirsiniz.
karşı konulmaz facebook sayfası

5. Mesajlar üzerinden iletişim kurun
Şirketlerin müşterileriyle sosyal medyada iletişim kurmayı ihmal ettiğini sık sık görüyoruz. Halbuki Facebook sayfanız bunun için var. Marka değerinizi arttırmak ve güvenilir bir izlenim yaratmak konusunda müşterilerinizle sosyal medyada iletişime geçmek çok etkili olacaktır.
Gerek paylaşımlarınız aracılığıyla gerekse özel mesajlar üzerinden etkili bir iletişim sağlayabilir ve bu iletişimden önemli bir dönüşüm oranı sağlayabilirsiniz.

Neredeyse tüm şirketlerin bir Facebook hesabı olduğunu düşündüğümüzde dikkat çekici bir Facebook sayfası oluşturmak için gelişigüzel bir çalışmadan çok daha fazlasına ihtiyacınız var. Hedeflerinizi belirleyin ve bu hedeflere ulaşmak için atmanız gereken adımları sırasıyla atın.
Mutluluk paylaştıkça artar :)
Disqus Yorumları Yükle

0 yorum