13 Eylül 2015 Pazar

36 Önemli SEO Kriteri

Seo konusunda daha önce ''webtasarımında seo'nun önemi'' isimli bir makale yazmıştım. Bu makalemizde Seo kriterlerine değineceğiz. Seo analizi yapan motorların kullandığı kriterler göz önüne alınarak bu makale hazırlanmıştır.

1-Başlık Uzunluğu
Web sitelerinin başlıkları yani site adları 70 karakteri geçmemelidir. İdeal site başlığı karakter sayısı 70 karaktere kadar olandır. 71 karakterden sonrası google tarafından spam uyarısı ile karşılanır.

2-Anahtar Kelime Uzunluğu
Meta Keywords uzunluğu 260 karakterden az olmalıdır. Fazla olması, spam şüphesi sebebiyle seo açısından sakınca oluşturabilmektedir.

3-Açıklama Metni Uzunluğu
Meta Description uzunluğu, 160 karakterden az olmalıdır. Fazla olması, spam şüphesi sebebiyle seo açısından sakınca oluşturabilmektedir.

4-Heading Etiketleri
Bir web sitesinde mutlaka heading (hr) etiketleri bulunmalıdır. Sitenizde max. 1 adet h1 etiketi, max. 4 adet h2 ve max 4 adet h3 etiketi olmalıdır. <h1>Ana Başlık</h1> şeklinde bir etiket kullanılmalıdır.5-Toplam Resim Sayısı
Sitelerde yer alan resim sayısı arttıkça, sitenin toplam boyutu da artmakta, sitenin kaynak kodu oranı yazı oranına göre artmakta ve sitedeki sorgulama sayısı da artaak, sitenin hızını da doğrudan etkileyerek seo açısından zarar vermektedir. Sitelerde kullanılan resim sayısı olabildiğince azaltılmalı ve kullanılması gereken resimlerin boyutları küçültülmelidir. Resim sayısını ve dolayısıyla sorgulama sayısını azaltmanın en iyi yolu, resimlerde css sprite tekniğini kullanmaktır.

6-Dahili Link Sayısı
Site içi linkleme seonun vazgeçilmezlerindendir. Yalnız bu konuda da istikrarlı davranmak gerekir. Site içerisindeki dahili link sayısı 100 linki geçmemelidir.

7-Harici Link Sayısı
Harici link sayısı 20 linki geçmemelidir. Gereksiz sitelere link verilecekse bunlar "nofollow" etiketi ile gösterilmelidir.

8-NoFollow Link Sayısı
Google bir sitenin mutlaka nofollow kullanmasını önermektedir. Kalitesine güvenmediğimiz ve pagerank değerimizi paylaşmak istemediğimiz sitelerin nofollow ile gösterilmesi, pagerank veya site kalitesi yönünden o siteye kefil olmadığımızı belirtmiş oluruz.

9-Favicon Simgesi 
Favicon, siteler açısından bir kalite yönergesidir. Özellikle sitelerin, kullanıcıların aklında kalması için sitenin logosu kadar etkili bir özelliktir. Yeni web teknolojilerinde, ortaya çıkan favicon özelliği, web teknolojilerinin seo ya etkisi açısından da kullanılması gerekmektedir. http://www.profesyonelblogger.blogspot.com/favicon.ico

10-Resimler "ALT" Etiketi Kullanımı
Sitede bulunan her resim için alt etiketi kullanılması gerekmektedir. Google resimleri okuyamaz, ancak resimin içeriğini alt etiketine yazılan açıklama ile anlayabilmektedir. Resim aramalarında iyi sonuçlar elde etmek ve resimlerimizin google tarafından okunmasını sağlamak için, resimi alt etiketinde açıklamamız gerekmektedir.

11-Style Dosyası Sayısı
Sitelerde yer alan stil dosyaları, tema ve eklenti kaynaklı olabilmektedir. Ancak sorgu sayısının azaltılması ve stil dosyasının hızlı yüklenerek sitenin hızlanması için birden fazla stil dosyası tek bir dosyada birleştirilmelidir.

12-JavaScript Dosyası Sayısı
avascript dosyaları, sitelerin yavaşlamasındaki en önemli faktörlerden biridir. Sitede barındırılan javascript dosyalarından kullanılmayanlar veya çok az kullanılanlar temizlenmelidir. Aynı zamanda js optimizer siteleri aracılığıyla, javascript dosyaları küçültülerek çalıştırılması kolaylaştırılmalıdır.

13-Sorgu Sayısı
Sitede ne kadar dosya çalıştırılıyorsa, bunlardan her biri ayrı sorgu ile gerçekleştirilir. Sorgu sayısının yüksek olması sunucunun yavaş sonuç vermesine ve yüzlerce kullanıcı için aynı işlemi yapması sonucu kilitlenmesine bile sebep olabilmektedir. Bu sebeple bir sitedeki sorgu sayısı 20 olacak şekilde optimize edilmelidir.

14-DNS Sorgu Sayısı
Bir sitede, harici kaynaklı dosyaların çalıştırılması ayrı dnslerin sorgulanması yoluyla gerçekleştirilmektedir. Google, sitelerin dns sorgu sayılarının sitenin yavaşlamasındaki en önemli faktör olduğunu bilmekte ve bu sebeple webmaster araçlarında site hızlandırma bölümünde tavsiyeler arasında bu konuya değinmektedir.

15-HTML Boyutu
Bir sitenin Html boyutu, sitenin toplam kaynak kodu yoğunluğunu vermektedir. Bu büyüklük ne kadar az olursa site kodlaması o kadar temiz kabul edilmiş olur. Sitenin hızlanmasındaki diğer bir faktördür. Bir sitede html boyutu 32 KBı geçmemelidir.

16-TABLE Kullanımı
Yeni web teknolojileri dahilinde web sitelerinde, html tablo yapısı yerine css tablo yapısı kullanılmalıdır.

17-Gzip Kullanımı
Gzip sitelerdeki html dosyalarının %80e varan oranlarda sıkıştırılarak, arama motoru botları tarafından daha hızlı okunmasını ve kullanıcılar tarafından da sitelerin daha hızlı açılmasını sağlar.

18-Robots.txt Kullanımı
Robots.txt dosyası Google a indexlenmesi ve indexlenmemesi istenilen dizinlerin belirtildiği dosyadır. Google botlarının sitemizde hangi sınırlar dahilinde arama yapabildiğini belirttiğimiz dosyadır. Herhangi bir kısıtlama olmasa bile robots.txt dosyasının kullanılması Google açısından bir gerekliliktir. http://www.srgz.blogspot.com/robots.txt

19-Sitemap.xml Kullanımı
Sitemap.xml dosyası sitelerin içeriğini yansıtan bir yol göstericidir. Dolayısıyla sitedeki tüm sayfaların sayısı ve bu sayfaların güncellenme sıklığı gibi önemli bilgileri, arama motorları tarafından indexlenmede kullanılmasını sağlarız. Sitelerin hızlı ve tam indexlenmesi için kullanılması gereklidir.

20-Domain Yaşı
Sitelerin yaşı seo açısından önemli bir kriterdir. Sitelerin yaşı, Google açısından deneyim olarak algılanmakta ve önemli bir kriterin seoda olumlu bir şekilde yer almasını sağlamaktadır.

21-Domain Bitiş Tarihi
Domain bitiş süresi ne kadar uzun olursa, Google gözünde o kadar ileriyi düşünen ve geleceğe yatırım yapan bir site olduğu kanısına varılır. Dolayısıyla sitelerin 3 - 5 yıl gibi bir süre kayıt edilmiş olması seo açısından olumlu sonuç vermektedir.

22-Language="javascript" Kullanımı
Javascript kodlama yapısı, yeni web teknolojileri dahilinde Language="javascript" kodu olmadan gösterilmelidir.

23-URL Canonical Kullanılımı
Canonical url, aynı içeriğe sahip olabilecek farklı uzantılardaki urllerin, Google tarafından kopya içerik olarak algılanmasının önüne geçmektedir. Örneğin, url.com ve url.com/index.php gibi aynı sayfaya yönlenen yalnız farklı iki sayfa olarak indexlenen sayfaların kopya içerik olmasını engeller

24-Resimlerde "HEIGHT" ve "WIDTH" Etiketi
"Sitede gösterilen her resimde mutlaka height ve width ölçüleri belirtilmelidir. Çünkü web tarayıcıları, genişlik ve uzunluk ölçüsü girilmemiş resimleri önce tam ekran açar, sonra resimin kendi ölçülerine getirir, bu durum da zaman kaybına sebep olur. Eğer resimlere genişlik ve yükseklik değerleri ilave edilirse, resimler ilk açılırken orjinal boyutları ile görüntülenir. Bu şekilde daha hızlı yüklenir.Örnek height="100" width="100"


25-W3C CSS ve W3C XHTML Hataları
Sertifikalar bir sitenin Google gözünde belirli bir değere ulaşması için en önemli seo kriterleridir. Sitelerin html ve css yapısının düzgün kodlanmasını onaylatmak, hem bu konuda sertifika almanızı hem de düzgün tasarım sayesinde sitelerin hızlı açılmasını sağlayacaktır. Dolayısıyla xhtml ve css kodlamaları hatasız olmalıdır.

26-inline CSS ve JavaScript Kullanımı
Css ve Js kodlamaları xhtml içerisinde yer almamalıdır. Bun dosyalar harici bir kaynaktan çağırılmalıdır.

27-Target Kullanımı
Linklerde target etiketi yerine yeni web teknolojisi olan rel="external" kodu kullanılmalıdır.

28-DMOZ Kaydı
Dmoz Dünyanın en büyük dizini olması sebebiyle, Google nezdinde büyük öneme sahiptir. Dmoz dizinine ekli siteler, arama sonuçlarında büyük öncelik kazanmaktadırlar.

29-Site Yüklenme Hızı
Site Yüklenme Hızı ne kadar fazla olursa, kullanıcılar ve arama motoru botları sitedeki içeriklere o kadar hızlı ulaşırlar. Sitelerin hızlı indexlenmesi ve ziyaretçilerin daha fazla sitede dolaşmasını sağlamak için sitenin hızlı olması gerekmektedir.

30-I ve Em Etiketleri Kullanımı
Anahtar kelimelerin sitede italik olarak gösterilmesi i ve em kodlarıyla sağlanmaktadır.

31-Kalıcı Bağlantılar
Arama motoru dostu url yapısı sayesinde, sayfalar google tarafından daha üst sıralara çıkarılmaktadır. Özellikle anahtar kelimelerin urller içerisinde yer alması önemli bir fayda sağlamaktadır.

32-İçerik - Kod Oranı

Bir sitedeki içerik boyutu, kod boyutuna oranı ne kadar fazla ise, o sitenin temiz bir kodlamaya sahip olduğu ve arama motorlarına dost olduğunu söyleyebiliriz. Bir sitedeki içerik / kod oranı %25 in altında olmamalıdır.

33-Google PageRank Değeri
Google Backlink, web sitelerne gelen bağlantıların Google süzgecinden geçirilerek dofollow olanlarının listelendiği linklerdir.

34-ALEXA Değeri
Alexa Değeri, siteye ait sorgu ve ziyaret trafiğinin Dünya sıralamasındaki yerini belirtmektedir.

35-Google İndeks Sayısı
Google İndex sayısı ne kadar fazla olursa, sitenin içeriği de o kadar kasapmlı ve geniş sayılır. Dolayısıyla sitenin oturaklı ve kaliteli bir site olmasının belirtilerinden biri de sitenin index sayısıdır.

36-İndexsiz Url Sayısı
Bir sitenin kendisine ait index sayıları hariç, başka sitelerde yer alan url sayısı sitenin bilinirlik düzeyini göstermektedir. Google açısından önemli bir kriter olan indexsiz url sayısı, sitelerin başka sitelerde ne kadar önerildiğini göstermektedir.

Profesyonel Blogger
İyi Bloglamalar

http://www.seohocasi.com/seo/ teşekkürler...
Disqus Yorumları Yükle

0 yorum