Sizin de başınıza geldi mi bilmiyorum ama ben yaşadım. Bir gece öyle bir soğuk oldu ki mevsimin en soğuk gecesi diyebilirim. Sıcaklık gece -20 - 25 derecelerde vardı yanılmıyorsam. Anlaşılan bu durumdan pek hoşnut olmamıştı beyaz kızım (arabam) ve haliyle üşümüştü. Sabah birkaç kontak çevirmeme rağmen çalışmamıştı. Ne kadar üzücü bir durum öyle değil mi? Dolayısıyla ben de üzülmüştüm bu duruma.
Peki soğuk havada araba nasıl çalıştırılır?
Aracınız dizel bir araç ise soğuk havalarda kullanmanız daha zor olacaktır. Nedeni ise dizel motorlu arabalar soğukta daha erken kendini bırakırlar. Bunlar mazotun donup akışkanlığını yitirmesi ve katılaşması, mazot filtresinin soğuktan donması hatta yakıt deposunun ve bağlantılı borularının donması olabilir. Ayrıca akünüzün soğuktan kendi kendine deşarj olması aracınızı çalışmamasına neden olan faktörlerdir.
Benzinliler dizel araçlara nazaran daha dirençlidir. Çünkü benzin soğuğa daha dayanıklıdır ve kolay kolay donmaz. Ne yazık ki soğuk hava aküyü boşaltır.
Arabanızı soğuk havalarda kullanabilmek için kapalı bir garaja park etmeniz çok faydalı olacaktır. Tabi imkanınız varsa. Eğer böyle bir imkan yoksa şunları öneriyorum;
Aracınızı park ettikten sonra her iki saatte bir 10 dakika rolantide çalıştırın.
Bu durumu gece 12- 01'e kadar yapın sonra yatın.
Aracınızı bina önlerine doğru park edin. Yani ön kaput binaya doğru olmalı yada duvar diplerine doğru gelmesi gerek. Bu arada çatıdan düşebilecek buz parçalarına karşı önlem almak amacıyla binanın iki - üç metre gerisine park edin.
Açık ve rüzgarlı alanlara park etmeyin.
Aracın motor kısmı kuzeye doğru olmamalıdır.
Elektrikli ekipmanları devre dışı bırakın. Bunlar araç içi kamera. ektra müzik sistemi gibi şeyleri kışın kullanmayın. Akünüzü daha erken bitirir.
Eğer bu gibi kurallara dikkat edersek kışın aracımızı donmadan aküsü bitmeden kullanabiliriz.
Sanırım aklınıza aküsü biten araç nasıl çalıştırılır sorusu takıldı gibime geliyor. Bunu da başka bir makalemde yazmak dileğiyle şimdilik esen kalın.
0 yorum