3 Kasım 2015 Salı

Ücretli Tanıtım Yazısı Yazarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Tanıtım yazısı, kişi / kurum ve kuruluşlara ücretleri karşılığında yazdığımız makalelerdir. Tanıtım yazısı iki türlüdür. Hazır tanıtım yazıları ve özgün olarak tarafımızdan hazırlanan yazılardır.

Hazır tanıtım yazılarını pek tasvip etmemekle birlikte bizimde yayınladığımız zamanlar olmuştur. Çünkü hazır tanıtım yazıları aynı anda bir çok sitede yayınlandığı için özgünlükten yoksun içeriklerdir ancak tarafımızdan hazırlanan tanıtım yazıları hem özgün hem de SEO'ya uygundur.


Peki tanıtım yazısı yazarken dikkat etmemiz gerekenler nelerdir, tanıtım yazısı hazırlarken hangi kriterleri göz önünde bulundurmalıyız. Bunları inceleyelim.


Kurgusal bir makale hazırlayın!

Yazacağınız tanıtım yazısının bir ürün yada hizmet için olduğunu düşünelim. Örneğin, bir kravat markası sizden ücreti mukabilinde tanıtım yazıları almak istiyor. Kravat üzerine zihninizi biraz zorlayarak ilginç bir anınız yada böyle bir anıyı anlatan olup olmadığını düşünün. Eğer yoksa kafanızdan kravat ile ilgili bir kravat senaryosu kurgulayarak kurgusal bir tanıtım yazısı hazırlayabilirsiniz.

Burada biraz samimiyetsizlik olduğunu düşünebilirsiniz ancak etkili içerik pazarlama stratejilerinde bu yönteme sıkça başvurulmaktadır.
Bu verdiğim örneğe dayalı olarak aşağıdaki kurgusal yapıda hazırlanmış, kravat odaklı makaleleri okumanızı tavsiye ederim.

SEO Kurallarına uyun!
Hazırladığınız makalede SEO kurallarına uymanız çok önemlidir. SEO'ya uygun olarak hazırlanmış özgün bir makale alacağı organik hitler ile birlikte daha sonraki alacağınız ücretli tanıtım yazısı miktarını da etkileyecektir.
Anahtar kelimelere önem verilmelidir. Anahtar kelimeler kalın, italik yada altı çizgili olarak biçimlendirilmesi Google arama botlarının dikkatini çekmek için önemlidir.
Anahtar kelime ilgili detaylı bilgiye aşağıdaki makalemden ulaşabilirsiniz.

Dofollow no Follow linkleri dikkatli kullanın. Do Follow ve No Follow link ile ilgili daha fazla bilgiye daha önce hazırlamış olduğum ve aşağıda belirttiğim makaleden ulaşabilirsiniz.

Yazınızda mutlaka ama mutlaka en az bir görsel kullanarak yazınızı daha fazla dikkat çekici hale getirmelisiniz. Arama motorları yazı kadar resimlerinde kodlarını taramaktadır. Bu sebepten yazınızda en az bir görsel kullanmalısınız ayrıca kullandığınız görsel ile ilgili bazı hususları gözardı etmemelisiniz. Büyük boyutlu resim kullanmanız sayfanızın geç açılmasına bunun da arama motorlarının botları tarafından olumsuz olarak değerlendirilmesine sebep olacaktır. Resimlerinize alt başlık eklemeyi de ihmal etmeyiniz.

Makalenizde iç başlıklar kullanın. Yazınızı bir kaç parçaya bölüm ve iç başlıkları kalın ve renkli bir hale getirerek hem okuyucuya okuma kolaylığı sağlayabilir hem de arama motorları tarafından başlıkların daha özenli indexlenmesini sağlayabilirsiniz.

Kelime sayısı önemlidir!
Makalenizde kaç kelime kullandığınız çok önemlidir. Google özgün içeriklere daha fazla önem verdiğini izah ederken bunun kriteri olarak da 250 ve üzeri kelimeden oluşan yazıların özgünlük için kategorize edildiğini belirtiyor.

Bu durumda hazırlayacağınız makalenin 250 kelimeden az olmaması önem arz etmektedir.
Ancak siz kelime sayısına fazla takılmayın. 250 kelimeden az olmamak şartı ile normal uzunlukta bir makale hazırlayın.

Ben bir çok tanıtım yazısını hazırladıktan sonra son bir kontrol aşamasında kaç kelimeden oluştuğunu kontrol ederim ve bu güne kadar ortalama her tanıtım makalem 500 kelime civarı olmuştur. Bu da hem müşteriyi, hem google botlarını hemde beni ziyadesiyle tatmin ediyor.

Ücretli Tanıtım Yazısı ile ilgili son sözler!
Son olarak söylemek istediklerimi toparlamam gerekirse, hazırlayacağınız özgün ve SEO'ya uygun tanıtım yazılarında imla kurallarına, anlatım diline önem vererek yazınızın kalitesini arttıracağınız gibi ilerleyen zamanlar içinde müşteri pörtföyünüzü genişletmek için yatırım yapmış olursunuz. Unutmayın her tanıtım yazısı müşterinize sağladığı katkı kadar size de referans olması sebebi ile katkı sağlayacaktır.

İyi kazançlar dilerim.
Profesyonel Blogger


Disqus Yorumları Yükle

0 yorum