SEO (Search Engine Optimization) Türkçe’siyle arama motorları optimizasyonu, Türkiye’de bütün internet siteleri tarafından sıklıkla talep edilen ancak yeterli araştırmanın bulunmamasından dolayı eksik kalan bir konudur.
Kısaca arama motorlarında doğal popülarite anlayışı içerisinde, sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılması için yapılan çalışmalar olarak tanımlayabileceğimiz SEO’nun, istatistiklere göre Google üzerinden arama yapan kullanıcıların % 90’ının, arama sonrası ilk sayfada karşılarına çıkan internet sitelerini ziyaret ettikleri düşünüldüğünde, internet alanında aslında ne kadar önemli bir konu olduğunu ortaya koyuyor.
İşte bu alanda Türkiye’de ilk AR-GE çalışmasını yapan SEOzeo Dijital Pazarlama Ajansı, elini taşın altına koydu ve bilgilerini paylaşmak için 2013 yılında ilk kez Lütfü Kırdar gibi önemli bir merkezde SEO konferansı düzenledi. İlginin çok yoğun olduğu etkinliğe, aralarında Majestic SEO kurucusu Dixon Jones, Distelled danışmanı Stephanie Chang, Google uzmanlarından Kaspar Szymanski gibi önemli isimlerin yer aldığı dokuz önemli konuşmacı katılmıştı.
2015 yılında ise etkinlik, çok daha yoğun bir programla, 27-29 Kasım tarihleri arasında, Şişli Marriott Otel’de 3. kez düzenlenecek ve Türkiye’nin ilk içerik pazarlaması etkinliğine de ev sahipliği yapacak.
SEOzone ve Contentzone oturumlarıyla yapılacak etkinlikte aktif workshop'larla, katılımcıların ilgisinin de üst seviyede tutulması amaçlanıyor.
Konferansın SEOzone bölümünde, onpage.org kurucusu Marcus Tandler arama motorlarının geleceği, Deep Crawl Yöneticisi Mark Thomas aksiyon odaklı 5 SEO stratejisi, FeverBee’den Richard Millington SEO çalışmaları için komünite inşaası, SEO monitor ekibinden Cosmin Negrescu SEO trafik datalarının ölçülmesi ve yorumlanması, SEOzeo kurucusu Yiğit Konur semantik anahtar kelime analizi, SEOzeo kurucu ortağı Mehmet Aktuğ ise düşük bütçelerle etkili SEO çalışması konularında sunum yapacaklar.
Etkinliğin Contentzone kısmında ise; icerik.com kurucusu Tuğçe Seven, yemek.com ürün müdürü Batuhan Apaydın, Distilled dijital pazarlama ajansı içerik strateji uzmanı Hannah Smith, inbound marketing sunumlarıyla bilinen Anum Hussain oturumda sunum yapacak uzmanlar arasında yer alıyor.
Bu sene “searchmetrics” ana sponsorluğunda yapılan konferansta, 21 uzman konuşmacı ve 700 katılımcı 3 gün boyunca dijital pazarlama konusunda deneyimlerini paylaşacaklar.
0 yorum