14 Ekim 2015 Çarşamba

Kravat Alırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Bazı özel günlerimde ve özel toplantılarımda takım elbise giymeyi tercih ediyorum. Bu özel günlere arkadaşların düğünleri de eklenince girdiğiniz ortamda şık olmayı gözetliyorsunuz.

Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşımın nikah organizasyonuna katılmak için hazırlanıyordum ve gardolabımdaki kravatlarımın git gide eskidiğini fark ettim. İçimden 3-5 yeni kravat almalıyım diye geçirdim. İçinizden geçirmekle olmuyor bunun için bir de bütçe ayırmanız gerekiyor. Sanırım en iyisi peyderpey alarak bütçeyi zorlamamaktı.

Kravat gerçekten benim için önemlidir. Rengi, kumaşı, bağlama kolaylığı derken bir dünya kriterim olduğunu fark ettim.

Bu makaleyi de kravat almak isteyenler için nelere dikkat etmeli başlığında karar kıldım. Yalnızca kendinize değil bir arkadaşınıza, sevgilinize, erkeklere hediye, iş arkadaşlarınıza, öğretmenlere hediye olarak da en çok tercih edilen çeşidin kravat olduğunu söyleyebilirim.

KRAVAT ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?
Kravatı tek başına düşündüğünüzde yanılgıya düşebilirsiniz. Kravat hem bir aksesuar hem de takım elbiselerin vazgeçilmez parçasıdır. Alacağınız kravatın takım elbisenize uyumu, takım elbisenizin durumuna göre spor yada klasik olması, takım elbisenizin rengi ve hatta içine giyeceğiniz gömleğin rengine göre belirlemelisiniz.

Örneğin beyaz gömlekleriniz ile bağlayacağınız bir kravat satın alacaksanız ceketinizin de rengini göz önünde bulundurmanıza çok fazla gerek yoktur. Çünkü beyaz gömlek üzerine her renk ve her model kravat uyum sağlayabilir. Beyaz gömlek üzerine her desen ve her renk kullanılabilir.

Kareli bir gömlek üzerine kravat takma gibi bir arzunuz varsa sakın ha sakın kareli bir kravat tercih etmeyiniz. Kareli gömlekler üzerine tercih edilebilecek kravat çeşidi olarak moda uzmanları ve hazır giyim sektörü öncüleri puantiyeli kravat tercih etmemiz gerektiğini söylüyorlar ki bende bunu bir kaç kez başka insanların üzerinde tecrübe ettim. Kareli gömlek üzerine kareli kravat tercihi gerçekten çok kötü duruyor.

Kravatları iki çeşitte sınıflandırabiliriz kalın uçlu ve ince uçlu kravatlar. Kalın uçlu kravatlar 1990'ların modası olarak algılayabiliriz.

Artıkgünümüzde daha spor ve daha ince uçlu kravatlar kullanılmaktadır. Erkeklerin en çok tercih ettiği kravat rengi siyah ve lacivertmiş, bir erkek kombin dergisinde okumuştum. Nitekim de öyle görünüyor, tüm koyu renk takım elbiselerimin içine aldığım kravatlarda koyu renktir.

Çok istisnai şartlar da dolabımda krem rengi ve fıstık yeşili kravat bulunmaktadır.

Kravat seçerken yukarıda söylediklerime dikkat etmeniz dışında sevgilinizin / eşinizin de fikrini almayı ihmal etmeyin yoksa kravatı takmak işkenceye dönüşebilir. Demedi demeyin.

İyi bloglamalar
Profesyonel Blogger


Disqus Yorumları Yükle

0 yorum