Arama Motorlarında üst sıralarda çıkmak SEO adını verdiğimiz bir çalışmanın bütününden oluşan ancak detaylarına inildiğinde alt başlıklar halinde ayrı ayrı incelenmesi gereken bir konudur. Biz bu makalemizde internet reklamları isimli çalışmayı dikkate alarak bir çok etkili reklam çeşitlerini inceleyeceğiz.
Google Adwords Reklamları
İnternet Reklamcılığı denilince ilk akla şüphesiz Google Adwords Reklamları denilen ve neredeyse internet reklam pazarının %75'ini elinde bulunduran bir sistemden bahsettiğimiz anlamına gelir. Google Adwords Reklamları sayesinde elde edeceklerinizi birazdan sıralayacağım ve aranızda bu reklam çeşidini kullanmayan kalmışsa neler kaybettiğine bir hayli şaşıracaktır.
Arama Motorları pazarında hiç şüphesiz ki, Google hale dev dilimi elinde bulundurmaktadır. Hal böyle olunca Google Reklamları diğer seçeneklerden biraz daha kıymetli hale gelmektedir. İnternet kullanıcıları Yandex, Bing ve diğer arama motorlarını Google'a göre çok çok daha az kullanmaktadır. Bu durumda Google Adwords Reklamları biraz daha fazla önem arzettiği gibi , sıralamalarda üst sıralarda yer almanıza daha fazla katkı sağlamaktadır. Peki, Google Adwords Reklamları ne gibi faydalar sağlar? Dilerseniz bunun cevabını aşağıda izah etmeye çalışalım.
Google'ın 2009 yılından bu yana kullandığı konum odaklı aramalar sayesinde bölgesel müşteri kitlenize hitap edebilirsiniz. Örneğin, belirlediğiniz anahtar kelimelerin yalnızca Akdeniz Bölgesinde geçerli olmasını isteyebilirsiniz. Bu durumda Adana'da bulunan birisi sizin iştigal konunuzla alakalı bir arama yaptığında o bölgeye özel reklamınızı o aramayı yapan kullanıcıya özel olarak ilk sıralarda çıkarır. Bu ağı bölgesel konumda daraltmak mümkün olduğu gibi ulusal konumda genişletmek de mümkündür. Dilerseniz tüm Türkiye, dilerseniz, tüm dünyada markanızı veya ürününüzü arama sonuçlarının üstünde/ilk sıralarda çıkarabilirsiniz.
Kullanıcı odaklı aramaların odak noktası olabilirsiniz. Küçük bir örnek ile açıklayalım. Diyelim ki, civata ihtiyacı olan bir kullanıcı Google arama motorunu kullanarak civata, civata çeşitleri, civata ölçüleri, civata fiyatları gibi aramalar yaptı ancak hiç bir şekilde sizin sitenize ulaşamadı veya ulaştı. işte bu noktada Google Adwords Reklamları devreye girerek, kullanıcı başka aramalara yönelmiş olsa da ziyaret ettiği sitelerde yer alan Google Reklamlarında kullanıcının aramalarına göre reklamlar göstermektedir. Bu da kullanıcının aklına sürekli daha önce yaptığı aramayı düşürmektedir. Diyelim ki, kullanıcı her türlü aramaya rağmen aradığını bulamadı ve vazgeçti, bu yöntem sayesinde bir süre sonra tekrar kullanıcının aklına düşürerek mevcut reklama tıklamasını ve sizin ürününüze/markanıza/sitenize gelmesini sağlar.
Google Adwords Reklamları konusunda Ülkemizde oldukça fazla deneyimli şirket bulunmaktadır. Kendiniz reklam kampanyalarınızı yönetemezseniz, bu dijital reklam ajansları sayesinde çok daha profesyonel reklam yönetimi yapabilirsiniz.
Yukarıda aktardıklarımız edineceğiniz bir kaç faydadan bir veya bir kaçıdır, daha fazla etkisini göreceğiniz özellikleri de mevcuttur.
Facebook Reklamları
Ülkemizde Sosyal Ağ denildiğinde akla ilk gelen Facebook'tur, bu yalnızca ülkemizde değil, dünya genelinde böyledir. Bu durumda Facebook üzerinden reklam çalışmaları yürütmek, Facebook Reklamları sayesinde kitle müşteriye ulaşmak daha bir kolay ve cazip hale geliyor. Facebook'unda tıpkı Google gibi kendisine ait bir algoritması vardır. Bu algoritma sayesinde Facebook kullanıcılarına; ziyaret ettiği sayfalar, gezindiği markalar, izlediği videolar, okuduğu paylaşımlar gibi kriterler belirleyerek sizin markanızı/ürününüzü veya sitenizi bu alanda vakit geçirmiş doğru kişilere ulaştırır. Örneğin, bir Facebook kullanıcısı, diyet üzerine Facebook aramalarını kullanarak aramalar yaptı ve beğenileri arasında Diyet sayfaları bulunuyor, sizin de Diyet tabanlı bir markanız, ürününüz, siteniz varsa bunu o aramaları yapmış kullanıcının rahat bir şekilde görebileceği yerlerde gösterir ve kullanıcının dikkatini, çekmeye çalışır ki büyük oran da dikkatini çeker.
Tıpkı Google gibi, Facebook'da konum özelliğini kullanarak bölgesel anlamda başarı oranınızı, ulaşıla bilirliğinizi arttırır.
Youtube Reklamları
Zamanında Metacafe isimli bir video sitesi vardı. Dünyanın ilk ve en büyük video sitelerinden birisiydi ancak olmayınca olmuyor, İnternet Video piyasasına Youtube'un girmesi ve hatta sonrasında Google'ın Youtube'u satın almasıyla Metacafe ve diğerleri internet deryasının karanlık sularına gömüldüler. Şuan Video denilince akla ilk gelen Youtube, reklam piyasasınının da büyük bir çoğunluğunu elinde bulundurmaktadır. Bir çok otoritere veya kaynağa göre video izleyen insan sayısı, yazı okuyan insan sayısına göre biraz daha fazladır. İnsanlar gördüğünü unutmaz deyimi İsviçre'de çok eski zamanlardan bu yana yaygın bir şekilde kullanılır. Bu mihval üzerine hareket eden Youtube reklam kampanyalarını bir arada toplayarak Youtube Reklamları adı altında hizmete açmıştır. Youtube Reklamları da bir Google alt yapı hizmeti olduğu içindir ki, Google'ın tüm hizmet ve nimetlerinden ziyadesiyle yaralanmaktadır. Konum kullanılır, kullanıcı odaklıdır, izlenilen videoya göre reklam içerikleri sunar vs... Video izleyen insanlara ulaşmak isterseniz Youtube reklamlarını kullanarak kolay ve rahat bir şekilde ulaşabilirsiniz.
Diğer İnternet Reklam Seçenekleri
Bu başlık altında bir çok reklam seçeneğini anlatabiliriz ancak yukarıda sıraladığımız üç reklam seçeneğinden yalnızca birini kullanmak bile diğer tüm seçenekleri kullanmaktan daha efdaldir. Her reklam bir müşteri mantığıyla hareket edersek, Google Adwords, Facebook ve Youtube Reklamları sayesinde günde on binlerce kişiye ulaşabilirsiniz.
İnternet Reklamları, bugünün olduğu gibi geleceğin de pazarlama seçeneklerinin başında gelmektedir.
İyi bloglamalar dilerim.
Profesyonel Blogger
0 yorum